Üzleti feltételek (ÁSZF)

Bevezetés

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.minimalotthon.hu.weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

Az oldalon megjelenített árakban előforduló hibákért felelősséget nem vállalunk, de erről minden esetben tájékoztatjuk a vásárlót.

 

1. A webáruház üzemeltetője

A https://www.minimalotthon.huinternet címen elérhető webáruházat a(z)

 cég neve: NÉGYZETHÁLÓ DESIGN KFT. 

 Cégjegyzékszám: 

01 09 428221

Adószám: 

32515785-2-41.

Székhely: 1027 BUDAPEST, BEM JÓZSEF U 6.

Telephely:  1027 BUDAPEST, BEM JÓZSEF U 6.

Üzleti tevékenység helye: 1031 BUDAPEST, NÁNÁSI ÚT 47-49.

Telefon: +36305008009

E-mail cím: 4zetbudapest@gmail.com

(a továbbiakban: Szolgáltató) üzemelteti.

 

Szolgáltató bankszámla adatai:
Számlavezető pénzintézet: a pénzintézet neve

MHB BANK

Pénzforgalmi jelzőszám: bankszámlaszám

 

HU76 10300002-13780051-00014905

 

2. Ügyfélszolgálat

Felhasználók az alábbi elérhetőségeken fordulhatnak Szolgáltató ügyfélszolgálatához:

2.1 Telefonon

Telefonszám: webáruház telefonszáma –+36305008009  a hívás nem emelt díjas!

Elérhető munkanapokon: 9.00-16.00 ig. 

Munkaszüneti napokon: nem elérhető

2.2. E-mailben

E-mail cím:  4zetbudapest@gmail.com

Üzenet: a webhely „Kapcsolat” menüpontja alatt elérhető üzenetküldési lehetőség.

Az ilyen úton érkező e-mailekre a Szolgáltató az érkezéstől számított 2 munkanapon belül válaszol.

 A termékek visszaküldési címe: 1031 Budapest, Nánási út 47-49. 4ZET Lakberendezési stúdió

 

3. A Honlapon folytatott tevékenység

Lakberendezési eszközök és kiegészítők (székekasztalokvilágítási eszközökdekorációs elemek,tapéták, burkolatok stb. ) forgalmazása.

 

4. Felhasználási feltételek

4.1. Felelősség

A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért és hogy a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.

A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.

 

4.2. Szerzői jogok

A honlap teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb...) szerzői jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos!

5. A Honlapon történő vásárlás

5.1. Megrendelés folyamata

A honlap termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategória rendszerbe sorolva találhatók meg. AAkciós termékek kategóriában az áruházban kapható összes akciós termék megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció kezdeti és lejárati dátuma, vagy a kezdeti dátum és a készlet erejéig megjelölés.  Az Újdonságok menüpontban találhatók a honlap kínálatában újonnan megjelenő termékek.

A kategória nevére kattintva a benne szerelő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.

A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.

A választott termék a kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. A Felhasználó a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot.

A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő fizetési észállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén a ceruza ikon segítségével javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a Szolgáltató felé.

Az azonos névre és/vagy szállítási címre leadott megrendelések összevonásra kerülnek. Amennyiben az így keletkezett összeg meghaladja a 250.000 HUF összeget, akkor előleg fizetés ilyen esetben is szükséges.

 5.2. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Szolgáltató a Felhasználót a lehető leghamarabb (általában 2 munakanpon belül) tájékoztatja a visszaigazolásról. 

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.

 A beszállítói partnereink raktárkészletei jellemzően 24 - 48 órás ciklusokban frissülnek. Ezért előfordulhat, hogy az áruházban még rendelhető termék időközben kifogy a beszállító készletéből. Ezt minden esetben jelezzük és a megrendelő dönthet a továbbiakról, azaz megvárja a terméket vagy törli a megrendelést. Törlés esetén amennyiben bankkártyás fizetés történt azonnal visszautaljuk a vételárat.

Az alábbi esetekben fenntartjuk a jogot, hogy egyoldalúan elálljunk a szerződés teljesítésétől:

  • A termék nem rendelhető a beszállítóinktól, ennek oka lehet
  • A díjbekérő az azon szereplő fizetési határidőig nem kerül kifizetésre.
  • Vis Maior esetén
  • A rendelés során megadott elérhetőségek egyikén sem sikerül kapcsolatba lépnünk Önnel.

 A szállítási idő módosulásakor minden esetben emailt küldünk a várható szállítási időről. Ekkor a Vásárló dönthet a szállítás törléséről. Amennyiben erre az e-mailre nem kapunk választ, akkor a megrendelést törölhetjük.

 5.3. A szerződés létrejötte

A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

 A Szolgáltató az automata visszaigazoló e-mailen felül küld a Felhasználó részére egy második e-mailt (külön elfogadó e-mail) 48 órán belül, amellyel a Felhasználó ajánlatát elfogadja, és így a szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail 48 órán belüli megérkezésével.

 5.4. A szerződés iktatása

A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.

 5.5. Számla

A papíralapú számlát a felhasználó postai úton vagy a megrendelt eszközökkel egy csomagban kapja meg.

Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor ezt a megrendelés során jeleznie kell.

 5.6. Fizetés

5.6.1. Előleg

Bruttó 250.000 HUF összeget meghaladó megrendelés esetén 50% előleg fizetése szükséges. Az előleg utalásának elmaradása esetén, egyéni elbírálás alapján a megrendelést törölhetjük, melyről minden esetben email értesítést küldünk. Az előlegről az átutaláshoz szükséges Pro-Forma számlát küldünk.

 

5.6.2. Előre utalás

Az előreutalás előleg bekérő alapján történik, melyet a megrendelés feldolgozása után e-mailben küldünk el.

 

5.6.3. Utánvét

Utánvétes fizetésre nincs lehetőség. 

 5.6.4. Online bankkártyás fizetés

A bankkártyával való fizetés a Shoptet Pay biztonságos rendszerén és szerverén történik, erős, banki SSL technológiával kódolt weboldalon keresztül. Így az Ön banki adatai garantáltan nem kerülnek illetéktelenek birtokába az interneten keresztül.

 

 Szállítási határidő: A visszaigazolásban kerül feltüntetésre, termékeink minden esetben külföldi raktárból érkeznek ezért a szállítási határidő várhatóan 2 - 6 munkahét. Természetesen igyekszünk minimalizálni a szállítási időt ezért mindent elkövetünk annak érdekében, hogy minél hamarabb megkapja megrendelt terméket/termékeket, így amennyiben a termék hamarabb megérkezne akkor, az előszállítás jogát fenntartjuk. Előre nem látható esemény bekövetkezése esetén írásban tájékoztatást küldünk, az esetleges szállítási határidő módosulásról.

A Szolgáltató - eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Szolgáltató késedelme esetén a Fogyasztó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni. A Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta vagy a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

A szállítási költségek csökkentése miatt, a termékeink szétszerelt állapotban kerülnek kiszállításra/átadásra. A mellékelt útmutató segítségével azonban néhány mozdulattal (költséges külső szakember segítsége nélkül), egyszerűen összeszerelhetőek.

 

5.7.2. Személyes átvétel

Előzetes egyeztetés alapján a megrendelt termékeket az alábbi címeken lehet átvenni:

4002 Debrecen, Ragoda dűlő 5. (Mixvill mögött - MERKAPT raktár)

Felhívjuk a figyelmet, hogy személyes átvételkor csak készpénzes fizetésre van lehetőség.

 

5.7.3. Nehéz bútorok

Nehéz bútorok kategóriába tartoznak az alábbi termékek:

- Kerámia lapos étkezőasztalok

- Tömörfa asztalok 200 cm hosszúság felett

- Tömörfa komódok és tálalószekrények

 

A nehéz bútorok szállítása során, szállítási módtól függetlenül (prémium szállítást is beleértve) rakodásra alkalmas személyt kell biztosítani a helyszínen, aki a szállítást végző kollegáinknak segítséget (emelés) tud nyújtani. A kiszállítás szervezése során ezt a kollegáink telefonon jelzik is.

Amennyiben nincs rakodásra alkalmas személy és a kiszállítást végző kollegáink úgy ítélik meg, hogy a terméket nem tudják biztonságosan beszállítani, akkor a földszinti első bejáratig szállítják a terméket, ahol az kiszállítottnak tekintendő.

 

6. Elállási jog

A bútorok egyedi rendelésre érkeznek, így a rendelést törölni a megrendeléstől számított 24 órán belül tudjuk.

 

6.1. Elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).

A terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

 Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailhez mellékelt elállási nyilatkozat - mintát is. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 5. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költségét a Szolgáltató átvállalja. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Felhívjuk továbbá szíves figyelmét, hogy az érintett termékeket minden esetben a készülék eredeti, sérülésmentes gyári csomagolásában, szíveskedjen visszaküldeni. A Smartomatic Bt. a gondatlan csomagolásból eredő szállítási sérülésekért nem tud felelősséget vállalni!

A 14 napos elállási időn belül a termékek visszaszállítását, bizonyos esetekben ingyenesen végezzük, kivételt képeznek a személyes átvételes termékek. A díjmentes "ingyenes" visszaszállítás nem törvényi előírás, azt cégünk önként vállalja, ezért egyedi feltételekhez kötött. 

A díjmentes visszaszállítás elengedhetetlen feltétele, hogy a terméket szállításra alkalmas állapotba a szállításkor használt dobozba csomagolja vissza. Az ingyenes visszaszállítást cégünk, csak a kiszállításkor használt, eredeti csomagolásban visszaküldött termékek esetén vállalja. Amennyiben a szállítást végző partnerünk a visszaszállítandó termék csomagolását a biztonságos szállításra alkalmatlannak ítéli meg, akkor az ingyenes visszaszállítást nem tudjuk biztosítani, ebben az esetben a visszaszállításról Önnek kell gondoskodnia. A visszaszállítás során, a helytelen csomagolásból adódó károk a vásárló terhelik.

Cégünk és/vagy a szállítást végző partnerünk munkatársai a visszaszállítás során, a helyszínen csomagolást nem végeznek. Amennyiben a termék nem kerül visszacsomagolásra, akkor a termék visszaszállítását a kollegáink megtagadják és 50.000 HUF kiszállási díj kerül kiszámlázásra. Ilyen esetben a továbbiakban a termék visszaszállítása a vevő feladata. Ingyenes visszaszállítás során amennyiben az általunk vagy a szállítást végző partnerünk által ajánlott felvételi idő nem megfelelő, abban az esetben a termék visszaszállítása a vevő feladata 

 A lapraszerelt bútorokat kizárólag az eredeti csomagolásban és az összeszerelési előtti állapotában áll módunkban visszavenni. Ez alól kivételt képez ha tőlünk kérte az összeszerelést, ebben az esetben természetesen az összeszerelt bútor esetén is élhet az elállás jogával. 

Minden csomag összeállításakor kiemelt figyelmet fordítunk a termékek védelmére, ennek megfelelően a lehető legbiztosabban látjuk el dobozainkat sérülésvédő csomagolóanyagokkal.

Ha ennek ellenére mégis sérülten érkeznek meg hozzád a termékek, kérjük azonnal jelezd felénk a problémát a 4zetbudapest@gmail.com email címen!

Amire szükségünk van a gyors megoldáshoz: rendelésszám, a sérült vagy törött termékek megnevezése és darabszáma, és fotók külön a kapott dobozról és külön sérült termékekről. Sérülés esetén a csomagot (a csomagolást eredeti állapotban és a terméket is ) őrizd meg és a bejelentést azonnal tedd meg. A futárszolgálat a törés körülményeit kivizsgálhatja, így a sérülésről és a csomagolásról készült képek segítik a munkát, de a teljes kivizsgáláshoz szükségünk lehet kárszemlére is.

A bejelentést az átvételt követő 2 munkanapon belül kell megtenned, ha az átvételnél nem készült kárjegyzőkönyv. Amennyiben a kárbejelentést 2 munkanapon túl teszed meg, nem áll módunkban a terméket cserélni vagy a vételárat visszautalni.

A GLS kérése, hogy a sérült termékeket az átvételtől számított 30 napig őrizd meg, amíg a hiba kivizsgálása befejeződik.

Minden sérüléssel kapcsolatos panaszt a lehető leggyorsabban kezelünk, és a sérült termékeket díjmentesen újra elküldjük számodra. Amennyiben időközben a termékből esetleg elfogyott a készlet, a sérült termék árát visszautaljuk.

 A Ptk. kötelmi jogi szabályait tartalmazó Hatodik Könyve a 93/13/EGK irányelv 2. cikk b) pontjának megfelelően azon természetes személyekre szűkíti le a fogyasztó fogalmát, akik a saját szakmájuk, üzleti tevékenységük vagy foglalkozásuk körén kívül kötnek szerződést. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Rendelet hatálya nem terjed ki

  • a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személyekkel; (legyen az akár jogi-, vagy természetes személy)
  • a nem természetes személyekkel;

megkötött szerződésekre.

 

Amennyiben tehát vállalkozás köt szerződést webáruházzal termékértékesítésre vagy szolgáltatás nyújtására, úgy a fogyasztónak nem minősülő vevőt nem illeti meg az indokolás nélküli elállás/felmondás joga.

Nem illeti meg továbbá elállási jog a Vevőt, amennyiben egyedi megrendelésre készülő terméket rendel. Ilyen termékek esetében a termék leírásában szerepel az "egyedi megrendelésre készülő termék" vagy az "egyedi megrendelésre érkező termék" megjegyzés.

 

6.2. A Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog

Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.

Olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ.

Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.

Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.

Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

Olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Szolgáltató által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor.

Olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Felhasználót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.

Lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta.

Hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével.

Nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében.

Lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki.

A nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.

A megrendelő külön kérésére gyártott termék esetében.

 

6.3. A Szolgáltatói elállási jog

A Szolgáltató elállási joggal élhet, olyan termék megrendelésének a visszaigazolása esetén, amely elfogyott a beszállítói/saját készletből és belátható időn belül már nem beszerezhető. 

 

7. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A megvásárolt termékekhez hibás teljesítés vagy a megadott határidőn belüli meghibásodás esetén kellék- és termékszavatosságot, 10.000 forintos érték felett pedig kötelező jótállást (garanciát) biztosít a forgalmazó a fogyasztóknak, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet és a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet előírásai szerint. Emellett a kormány 270/2020. (VI. 12.). számú rendeletével az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállás tekintetében, illetve az innovációért és technológiáért felelős miniszter 18/2020. (VI. 12.) ITM rendeletével a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó igényekkel kapcsolatban szabályozza.

Kiemelendő, hogy a fogyasztó kizárólag olyan természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el. A vállalkozás – azaz a szakmája, önálló foglalkozása vagy gazdasági tevékenysége körében eljáró személy - nem minősül fogyasztónak.

 

Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Felhasználó ”“ választása szerint ”“ az 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

 

TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI JOGOKRÓL

 A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

A jótállás időtartama fogyasztási cikkenként:

  • 10.000 forintot elérő, de 250.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év;
  • 250.000 forint eladási ár felett 3 év. 

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. 

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. 

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza) rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó

-   elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet. A cserére vonatkozó feltételek lentebb olvashatóak.

-   ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Ha a jótállási időtartam alatt a termék első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a termék nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a terméket 8 napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton- az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán- feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. 

Ha a jótállási időtartam alatt a termék 3 alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik- a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában- valamint ha a Ptk. kellékszavatosságra vonatkozó rendelkezései alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a terméket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a terméket 8 napon belül kicserélni. Ha a termék kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton- az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán- feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. 

Ha a termék kijavítására a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor- a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában- a vállalkozás köteles a terméket a 30 napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton- az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán- feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. 

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. 

Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik. 

A termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.

A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. 

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető, amelynek nem tehető feltételévé a termék felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. 

A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. 

Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. 

 

7.1. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:

Név: Négyzetháló Design Kft.

Levelezési cím: 1027 Budapest, bem József u. 6. 

E-mail cím: 4zetbudapest@gmail.com

 8. Jogérvényesítési lehetőségek

8.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja

A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Név: Négyzetháló Design Kft.

Levelezési cím: 1027 Budapest, Bem József u 6. 

E-mail cím: 4zetbudapest@gmail.com

 

A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet ”“ melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt - vesz fel.

A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.

A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

 8.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése (a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetőségeit fel kell tüntetni),
  • Bírósági eljárás kezdeményezése.
  • EU online vitarendezési platform: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show

 

9. Egyéb

9.1. ÁSZF, árak módosítása

A Szolgáltató jelen ÁSZFet, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.

Amennyiben minden gondosságunk és körültekintésünk ellenére hibás ár kerül feltüntetésre a, akkor cégünk nem köteles a terméket/szolgáltatást hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja Vásárlónak a helyes és tényleges áron történő teljesítést, amelynek ismeretében Vásárló elállhat vásárlási szándékától.

 

Hibás árnak minősül különösen, de nem kizárólagosan: 

  • nyilvánvalóan téves, irreális ár, ami az érintett termék / szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott árától jelentősen eltér; 
  • esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os ár; 
  • egyéb feltűnő értékaránytalanságot mutató ár

 

9.2. Technikai korlátok

A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

 

9.2. Tudnivalók a bútorok kezeléséről.

A természetes tömörfa bútorokkal való együttélés némi odafigyelést igényel. A tömörfa bútorok folyamatosan változnak, lélegeznek és élnek. A lakásban nagyon fontos az ideális paratartalom biztosítása. A fűtőtest közelében elhelyezett tömörfa bútor másképpen fog viselkedni, mint a 2-3 méterrel távolabb lévő. A gyártás során igyekeznek megfelelően kiszárítani fát a feldolgozás előtt, azonban a mindennapos használat során keletkezhetnek rajta apró hajszálrepedések, melyek nem befolyásolják a stabilitását és nem jelentenek garanciális problémát.

 9.3. RAKTÁRON menüpontban lévő termékek

A RAKTÁRON kategóriában található termékek mellett látható a raktáron lévő mennyiség. Amennyien ettől nagyobb mennyiség kerül rendelésre (akár egy akár több rendelésben) és technikai okok miatt, nem jelez hibát az oldal, akkor is csak a jelzett, raktáron lévő mennyiséget áll módunkban visszaigazolni a termékre érvényes áron. A termékek minden esetben garanciális termékek, melyek nem voltak használatban. A termékek általában gyári csomagolásban vannak, azonban előfordulhat, hogy átcsomagolásra kerültek.

 9.4. Szállítási idő

A visszaigazolásokon minden esetben várható szállítási időt jelzünk vissza. A visszajelzett szállítási időt természetesen igyekszünk tartani, azonban a szállító cégek fuvarszervezésétől és/vagy a szállítás közbeni forgalmi akadályok miatt, ez minimálisan (1 hét) változhat, ez esetben külön értesítést nem küldünk.

 10. Elállási nyilatkozat minta

Címzett: Négyzetháló Design Kft. 1027 Budapest, Bem József u 6. e-mail: 4zetbudapest@gmail.com

Alulított/ kijelentem, hogy gyakorlom az elállási jogomat, a törvényben meghatározott feltételek szerint, az alábbi termék/termékek esetében.

Teljesítés/átvétel időpontja:

Megrendelés/számla sorszáma:

Fogyasztó(k) neve(i):

Fogyasztó(k) címe(i):

Fogyasztó(k) aláírása(i): (csak papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt:

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2024. június 21.